Bad for now…

En kompis berättade för ett tag sedan om en resa hon hade gjort till Indien. Det var en resa som jag hade passat utmärkt på. Med det menar jag inte att jag gärna hade velat följa med. Det hade jag visserligen. Det jag menade var att resan gick åt helvete från första dagen. Egentligen skulle jag låta henne berätta vad som hände, men nu är det här min blogg så då får det bli så här.

Okej, allt gick åt helvete: det var regn, flygplan blev försenade, det fortsatte regna, hotellbokningar blev konstiga, bussar krånglade, och nämnde jag det att det regnade? Hela tiden. Och hela tiden kom deras guide med samma leende på läpparna och trevliga sätt.

Till slut blev de så irriterade på den där jämrans guiden att de hade tänkt att prata med honom. Då körde deras buss fast i leran – från regnet. Min kompis och hans resesällskap kavlade upp ärmarna och gick emot guiden, som bara log och sa (och nu får du tänka dig en kraftig indisk brytning): ”Bad for now, good for story.”

Efter att jag hörde det uttrycket har jag anammat det totalt. Det är många saker som är ”Bad for now”, men ”good for story”. Och tvärtom, också. Saker som är lyckade blir sällan intressanta berättelser.

Det betyder att jag åtminstone har en del reseberättelser på lager…

2 svar

  1. […] här kan vara ganska underhållande att vara med om, särskilt om man kan se det utifrån. Ja, jag tror… att jag… […]

Kommentera

