Bad for now… del tre

Som jag har nämnt har jag tusentals resehistorier. Mina resor går nämligen sällan som de ska. En del av dem förtjänar egna inlägg, men det finns en del som gör sig bäst i grupp:

Till exempel när jag skulle flyga första gången. Pilotstrejk.

Eller den gången mitt tåg råkade köra på en älg och vi blev stående mitt ute i ingenstans.

Eller när jag hade åkt 20 mil för att skaffa en studentlägenhet och upptäckte att jag hade glömt min plånbok.

Eller när det var sånt åskväder att alla tåg i hela mellansverige stod stilla.  Satt jag hemma då? Nej, det gjorde jag inte. Jag satt på ett av de tågen.

Jag sitter alltid på ett av de där tågen som går sönder, på en av de där spårvagnarna som drabbats av strömfel, eller i de där flygen som hamnat sist i kön att de måste stänga av motorerna och vänta en obestämd tidsrymd innan flygledningen i Bryssel ger oss en ny timeslot. Där är jag. Mitt i händelsernas centrum.

Vanligtvis med en deadline väntande på destinationen. Men jag säger som Homer Simpson:

I can’t live the button-down life like you. I want it all: the terrifying lows, the dizzying highs, the creamy middles. Sure, I might offend a few of the bluenoses with my cocky stride and musky odors — oh, I’ll never be the darling of the so-called ”City Fathers” who cluck their tongues, stroke their beards, and talk about ”What’s to be done with this Homer Simpson?”

Och snart kommer nästa olycka…

Kommentera

