En sak leder till tre andra

Som vissa av mina läsare känner till så håller jag på med en bok. Andra av mina läsare känner också till att jag håller på med tre böcker. Och några få vet att jag håller på med ett långfilmsmanus och en hel del annat.

Men det är inte det jag tänker på. Just nu håller jag på med Wikipediaboken. Det går ganska bra, men det är bara det att en sak alltid leder till en annan. Till tre andra, ibland. Så fort jag tror att jag är klar med ett område så inser jag att jag borde skriva om ett annat också. Och när tanken väl slagit rot känns boken inte klar förrän jag faktiskt har tagit tag i det också. För den skull har jag ett separat dokument där jag skriver vad som är kvar att skriva om. Det dokumentet är 13 sidor långt.

Om det betyder att boken blir bra eller inte, det återstår att se, men jag tror att det möjligen kan bli riktigt, riktigt bra…

Kommentera

