Det är märkligt…

Det är märkligt vad glad man kan bli av att en siffra blir högre. Själv blev jag nyligen jätteglad när siffran 45 hade bytts ut mot siffran 46. Alldeles innan hade jag funderat på vad det fanns för roligt i livet, och efteråt satt jag och gnuggade händerna med ett brett leende på läpparna och ett Ms Crabappel-likt ”Ha!” som bara ville komma fram – och som också gjorde det lite då och då.

Siffran var den som angav hur många ex jag har sålt av min bok Manusförfattarens guide på Vulkan.se

Då kan du tänka dig hur glad jag skulle bli om den siffran blev 47.

Ett svar

  1. Det är märkligt… men det här har varit ett av de mest lästa inläggen på min blogg sedan starten. Jag undrar om det är titeln eller om enbart det faktum att inlägget hamnar på listan över de mest lästa inläggen gör att det får mer trafik. För själva inlägget är knappast så spännande att det borde locka läsare. Jag har skrivit mycket mer spännande inlägg (t.ex. https://mrchapel.wordpress.com/2008/11/04/vem-ar-protagonist-i-gokboet/, och https://mrchapel.wordpress.com/2008/12/19/selma-svensk-tvs-sista-chans/ till exempel), och mycket roligare. Så om du hittat hit, fortsätt att klicka dig runt så hittar du bättre grejer.

    I alla fall, för er som undrar kan jag berätta att boken (https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=2115 ) numera är uppe i 66 sålda exemplar. Då kan du tänka dig hur glad jag skulle bli om den siffran blev 166…

Kommentera

