Jag har sett Hancock

Jag såg Hancock på bio idag.

Hmm, det borde vara lättare att säga att den var bra. Jag menar, den var inte dålig. Det var ju inte lika dålig som… ska vi säga… Hulken eller Superman (två filmer jag blev rätt besviken på). Men den var inte bra heller.

Okej, inledningen var bra. Bra intro på Hancock.

(HÄR NERE FINNS DET SPOILERS.)

Men efter att Hancock hade blivit en good guy, då fanns der verkligen ingenstans för filmen att gå. Och även om vändningen med frun var oväntad, så ledde det aldrig till nivån som början var på. Och sen blev det bara pannkaka av alltihop. Ingen skurk att tala om. Jag menar, här har vi en superhjälte (så mycket tänker jag inte förstöra ifall det är någon som inte har sett filmen) och vem är skurken? En vanlig människa utan några särskilda vapen och en krok istället för högerhand – samt två komiska bifigurer, varav den ena har haft häcken full, kanske man kan säga.

Det är ju det filmer lever på: skurkarna. Man tycker ju att de borde ha fattat det, efter Stjärnornas krig, När lammen tystnar (som ju har två, för sjutton gubbar), Terminator 1 och 2, Pirates of the Caribbean, och hundratals andra filmer. Det är mer och mer tydligt att de behöver Manusförfattarens guide (Vulkan.se). Jag får översätta den, helt enkelt.

Ett svar

  1. […] angående trailers. Jag har till exempel trott att en film var dålig när den inte var det. Jag har trott att en film var bra när den inte var det. Å andra sidan har jag kanske för höga krav när det […]

Kommentera

