Grannlåt

Våra grannar låter ibland. Mest är det grannen under oss. Problemet är att det som låter inte går att klaga på. Det är visserligen väldigt hög musik, vilket i teorin åtminstone är tillräckligt för att få klaga.

Men det är bra musik. Ofta är det låtar jag aldrig har hört förut, men de är så spännande att jag är på vippen att gå ner och fråga vad de heter.

Annat var det med grannen vi hade tidigare. En av dem ska jag kanske säga. Han eller hon hade för vana att spela piano. Missförstå mig inte. Piano kan vara njutbart, medryckande och ibland både njutbart och medryckande.

Den här människan hade satt i system att då och då trycka ner alla tangenter, en efter en, nerifrån och upp, uppifrån och ner. Halvtimmesvis.

Så med den här grannen är jag i stort sett nöjd. Problemet är bara när man har tänkt att sova och kommer på sig själv med att digga musiken istället.

Kommentera

