Fem onödigaste sakerna jag gjort

Ibland tänker jag: ”Tack och lov att jag inte har börjat spela datorspel i alla fall.”

Trots det jag skrev häromdagen har det funnits ett par saker jag har hunnit med som kanske inte alltid har varit så genomtänkta eller effektiva. Här kommer en topplista över de onödigaste sakerna jag har gjort:

Bubblare: Tagit ut låtar, ton för ton – på min mobil.

5. Letat igenom hela lägenheten flera gånger om, i timme efter timme – efter min favoritpenna. (Till slut hittade jag den i en ihopslagen pärm. Det var flera månader senare.)

4. Namngett låtar i datorn, bara för att några månader senare byta dator med operativsystem och upptäcka att de använder olika namngivningssystem. Och naturligtvis köpt ny skrivare, någon månad innan jag bytte operativsystem

3. Arbetat två-tre månader med ett manus och bli halvklar, och glömma att backuppa. Då kraschar datorskrället och allt är oåterkalleligt borta.

2. Åkt 20 mil för att skaffa bostad tills starten av termin, och när jag kommer fram upptäcka att jag glömt plånboken med id-kortet hemma. (Tack, pappa för den gången. Jag höll på att kasta mig i Fyrisån innan du sa att du kunde åka upp enkom för plånboken!)

Och den troligen mest tidskrävande, onödiga aktiviteten jag gett mig in på:

1. Skrivit sådana här listor

Kommentera

