En ny twist i historien om TV-dramat Selma

Helena Bergström och Colin Nutley

Colin Nutley och Helena Bergström

Idag i Metro intervjuades bl.a. Helena Bergström om TV-dramat Selma och sexscenerna. Det skrev jag om för några dagar sedan.

Naturligtvis kom frågan alla hade väntat på, trots att omkring hälften av alla läsare visste svaret på den: ”Hur kändes det att kyssa en kvinna?” *Men* det var inte min poäng. För poängen ligger i svaret: ”Som att kyssa ett barn.”

Enligt Metro var det svaret Helena Bergström gav. ”Som att kyssa ett barn.” Om vi bortser från alla eventuella anspelningar på att kyssa minderåriga, vilket i sig är motbjudande, så ger det en ganska underlig bild av Helena Bergström. Menar hon verklilgen att kvinnor skulle vara lika barn? Hmm, så udda. Hon själv också, då, misstänker jag. Och vad säger det om Colin Nutley? Eller för den delen alla heterosexuella män?

Jag har svårt att tro att det här skulle vara ett publicitetstrick, men med ens känner jag mig inte alls lockad att se dramat.

Ett svar

  1. JAG tror iallafall att hon menade på det viset att iom att hon är heterosexuell så blir det självklart för henne att kyssa en kvinna, och därför kanske hon får känslan av att ”kyssa” ett barn eftersom det inte finns någon sexuell attraktion från hennes egen sida. Så tror jag att hon menade.

Kommentera

