Bokstavligt talat

De senaste gångerna jag har besökt YouTube har en serie filmer varit helt givna.  Missa inte dem!

Det hela började med följande video med Rick Astley:

Du fattar konceptet, va? Det handlar om att göra om texten så att den handlar om det som händer i videon. Det finns många fler exempel. En av mina favoriter är A-ha:

Och man får förstås inte missa Beatles:

”Horse montage. Horse montage.”

Eller Wham!:

Fast min sambo är rätt förtjust i den här videon:

Nu är bara frågan, vilken video skulle du vilja se en bokstavlig version av?

Och precis när jag hade skrivit det fick jag syn på en till:

3 svar

  1. […] men Total eclipse of the heart är bara tvungen att få ett inlägg. Här är den tidigare två: topplistan. Och här är Bonnie […]

  2. […] vanligt har Cracked lyckats med att göra något som jag inte trodde varit möjligt: att göra en bokstavlig Oscarsfilmstrailer. Se och […]

  3. […] har tidigare tipsat om fenomenet bokstavliga videor, d.v.s. en musikvideo där den ursprungliga sången byts ut […]

Kommentera

