Mina föreläsningar under Bokmässan

Jag har tidigare nämnt att jag kommer att hålla en del föreläsningar under Bok- & Biblioteksmässan. Här är mitt schema, som det ser ut för tillfället:

  • torsdag 14.30 ”Så fungerar Wikipedia” Biblioteksscenen (E-hallen)
  • lördag 13.30 ”Så här redigerar du på Wikipedia” Grafiska torget (G-hallen)
  • lördag 15.00 ”Hur vet man att uppgifter på Wikipedia är sanna?” Grafiska torget (G-hallen)
  • söndag 13.30 ”Hur vet man att uppgifter på Wikipedia är sanna?” Grafiska torget (G-hallen)
  • söndag 15.00 ”Så här redigerar du på Wikipedia” Grafiska torget (G-hallen)

Dessutom kommer jag att vara på Vulkans scen (i V-hallen) ett par gånger under mässan. Vulkan är som du säkert känner till Linda Skugges print-on-demand-förlag. Där kommer jag dels tala om den svenska funktionen för Wikipedia som vi kommer att annonsera snart (ssssch…), dels om den här skrivkursen som du gärna får anmäla dig till redan nu genom att maila till info@vulkan.se. Och du får naturligtvis gärna komma och besöka mina föreläsningar. Det sägs att det kommer att likna torgmöten mer än föreläsningar. Kommer jag att klara det?

Och när ska jag hinna shoppa efter böcker? Det vill jag veta.

2 svar

  1. Svensk funktion för Wikipedia ni snart kommer annonsera? Ursäkta, men Wikipedia skapas väl av oss användare och inte av andra som annonserar nya funktioner? Eller… jaha. Det kan vara något utanför Wikipedia som går att använda på Wikipedia. *lättad* 🙂

  2. Jag kanske uttryckte mig lite kryptiskt, men det står så här: ”den svenska funktionen för Wikipedia som vi kommer att annonsera snart”, d.v.s. funktionen finns redan på ett annat språk men kommer på svenska. Faktiskt som första andra språk!…

Kommentera

