Det hade varit kul… Wikipedia Academy i Bergen

Idag är sista dagen för Wikipedia Academy i Bergen. Jag kunde tyvärr inte åka dit och har haft fullt upp, så jag har inte ens hunnit lyckönska gutterne och pigerne i det glada landet i väster och nu är det försent eftersom de flesta bör ha åkt hem. Jag har inte hört vilka svenskar som åkt dit, men det skulle förvåna mig om det inte är några. Säkerligen blev det mycket intressant, med de fyra temata (jo, det böjs så, på grekiska i alla fall): Politikk, Presse og sosiale medier, Forskning och Formidling. Jag ser fram emot bilderna och rapporter om nya forskningsresultat. Grattis, Norge och Wikimedia Norge. Bra jobbat.

Det är på gång fler Wikipedia Academies. Här finns den officiella listan: http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikipedia_Academy.

Kommentera

