Nya Sherlock värd att kolla in

Till skillnad från förra årets vedervärdiga filmatisering av Sherlock Holmes som man gör bäst i att glömma, är den Sherlock-serie som SVT visar med början ikväll totalt värd att se – och köpa! Det är ungefär en timme kvar, men gör plats i schemat!

Jag var försiktig innan jag såg den, men efter första avsnittet var jag i stort sett hög, på samma sätt som jag var efter att ha sett första avsnittet av Vita huset, Hämnd AB, och Lie to me.

Så fick jag se SVT:s trailer och helt plötsligt blev jag besviken. Den verkade jättedålig där. Om jag hade sett den trailern hade jag möjligen rattat in programmet med en skeptisk min och bara kanske gillat den. Så glöm trailern, glöm Robert Downey Jr, och försök att bara njuta av kvällens, nej, veckans, nej, månadens smartaste figur, och en riktigt fin skildring av doktor Watson. Här är originalwebbplatsen. Och här är engelskspråkiga Wikipedias ännu bättre artikel.

Tre delar än så länge, men det verkar som att det blir en fortsättning.

Kom igen, nu är det bara femtio minuter kvar. Jag funderar nästan på att se den en tredje gång.

Kommentera

